Posted by Grueni on Nov 5, 2010

Änderungen an der Wiederbelebungsmechanik

Heute hat Blizzard Änderungen am Cataclysm Wiederbelebungssystem angekündigt. Während man bisher beliebig häufig den Seelenstein des Hexenmeisters und die Wiedergeburt des Druiden verwenden konnte, wird dies mit dem kommenden Addon zumindest in Raidinstanzen nicht mehr möglich sein. Wiedergeburt wird einen 10 minütigen Cooldown haben, der Seelenstein des Hexenmeisters 15 Minuten.

Zusätzlich wird es in 10er Raids nur noch möglich sein eine(n) Seelenstein oder Wiedergeburt pro Kampf zu verwenden, im 25er Raid sind es drei. Dabei spielt es keine rolle ob man den Seelenstein oder Wiedergeburt verwendet. In 5er Instanzen und sonstigen Situationen außerhalb von Raidinstanzen wird es neben dem Cooldown keine weitere Beschränkung geben. Auch Schamanen die sich selbst wiederbeleben können sind hiervon nicht betroffen.

Zwar wird dies zu deutlich mehr frühen Try-Abbrüchen führen, da man nicht wie momentan problemlos 3-4 Tote Spieler wiederbeleben kann, aber ich finde es trotzdem gut. Es bedeutet einfach, dass niemand im Raid “brainafk” (Gedankenabwesend) spielen kann da man ihn im Zweifelsfall sowieso wiederbeleben könnte.

Updated Combat Resurrection Design

Continue the discussion on our new World of Warcraft community site here: http://us.battle.net/wow/en/blog/1064305

The design for combat resurrection effects has changed a good deal for Cataclysm, and we want to make sure players are clear on how spells like Rebirth and Create Soulstone now function. Rebirth has a 10-minute cooldown and Create Soulstone has a 15-minute cooldown. On raid boss encounters, you can only use one of these combat resurrection spells (so one Rebirth or one Soulstone) per attempt for 10-player raids. For 25-player raids you can use three forms of combat resurrection per raid boss attempt (so three of any combination of Rebirth and Soulstone). The count is incremented as soon as a player accepts a resurrection, so one can always choose not to accept if he or she wants someone else to get the resurrection instead. There is no equivalent of the Sated debuff (which tracks Bloodlust/Heroism usage), but you will get an error message if you try to resurrect too many players, and we might add tracking to our raid interface if there is demand for it. Outside of raid content, you can use as many battle resurrections as you have available.

For those of you currently participating in the World of Warcraft: Cataclysm beta test, please note that this functionality may not be fully implemented as of yet. If you notice combat resurrections are not currently functioning as explained here, this is just a heads-up about the updated design intent behind them.
(Quelle)

 


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